Predaj vášho domu vieme urýchliť... avšak, musíte byť pripravení na možné riziká. Aké to sú? Príprava, prezentácia, predaj: 3 stratégie, vďaka ktorým vašu nehnuteľnosť predáme rýchlejšie.
Prečítajte si aj: Za čo platíte províziu realitnej kancelárii
Zníženie predajnej ceny znamená, že idete na trh s katalógovou cenou, ktorá je tesne pod úrovňou porovnateľného predaja nehnuteľností vo vašom okolí. Ide o to, že presnú trhovú hodnotu nehnuteľnosti nevieme určiť, kým sa nehnuteľnosť nepredá.
Ak cenu svojej nehnuteľnosti nastavíte na dolnú hranicu hodnotového rozpätia alebo pod ňu, znižujete predajnú cenu vašej nehnuteľnosti. Prečo by ste to robili? Reakcie na váš inzerát prídu v reálne krátkom čase. Túto stratégiu sa oplatí aplikovať v realitnom prostredí najmä vo veľkých mestách alebo v lokalitách, v ktorých sa “ľudia bijú” o bývanie.
Ak budete mať viac serióznych záujemcov, je možné, že sa o vašu nehnuteľnosť “pobijú” a budú ochotní zaplatiť viac. To znamená, že hodnota vašej nehnuteľnosti bude rásť a kým reálne nastane deň predaja, môže byť oveľa vyššia, ako by ste čakali.
Pozor na riziko: Ak cenu svojho domu stanovíte na veľmi nízku úroveň, tento plán by sa mohol vypomstiť - a to naozaj dobre. Ak nepoznáte realitný trh v okolí, nemusí táto stratégia priniesť želané ovocie úspechu.
Nehnuteľnosti za dobrú cenu, ktoré sa, okrem iného, aj dobre prezentujú, sa rýchlo predávajú. Ak chcete rýchly predaj, musíte investovať nejaký čas do prípravy a home stagingu vášho domu či bytu. O tom, prečo je kvalitný home staging dôležitý, sme pre vás spísali samostatný článok. Prečítať si ho môžete tu.
Požiadali ste o pomoc makléra, ktorý vašu nehnuteľnosť nastajoval na predaj. Čo ďalej? Dôležitosť realitnej fotografie, pokiaľ ide o marketing a propagáciu nehnuteľností, je vyššia, ako si myslíte. Kvalitné realitné fotografie násobne zvýšia vaše šance na rýchlejší predaj nehnuteľnosti za lepšiu cenu. Dohodnite si s maklérom profesionálne nafotenie vašej nehnuteľnosti. Verte či nie, na inzerát s kvalitnými a oku lahodiacimi fotografiami, záujemcovia klikajú o 139% častejšie.
Dobrý maklér okrem exkluzívnych realitných fotografií pripraví aj pútavý inzerát, v ktorom vyzdvihne všetky benefity a jedinečné prvky vášho domova. Online reklama je dôležitá - informujte makléra, ako rýchlo by ste nehnuteľnosť chceli predať, dohodnite si podmienky online propagácie a vaša nehnuteľnosť bude mať nového majiteľa naozaj v krátkom čase.
Väčšina majiteľov hrá naozaj férovo - do inzerátu píšu pravdivé a naozaj užitočné informácie. Samozrejme, že napr. home stagingom sa snažíme zvýšiť trhovú hodnotu a zlepšiť celkový vizuál nehnuteľnosti, avšak, dajte si pozor na to, aby ste pred potenciálnym kupcom nezatajili žiadne dôležité informácie. Umožnite potenciálnym novým majiteľom obhliadku vášho domova, spomeňte pozitívne aj negatívne stránky tejto lokality či domu alebo bytu ako takého - získate si tak záujemcovu dôveru.
Predaj vašej nehnuteľnosti je naozaj dôležitým životným rozhodnutím. Venujte čas tvorbe stratégie predaja a príprave vizuálu domu alebo bytu, ktorá súvisí s jej uvedením na realitný trh. Cena, príprava a prezentácia, zverejnenie a samotný predaj musia ísť ruka v ruke s vašou predstavou. Ak chcete rýchly predaj, musíte správne naceniť vašu nehnuteľnosť, musíte ju prezentovať v čo najlepšom svetle, pričom sa budete snažiť, aby sa kupujúci cítili pohodlne vo všetkých aspektoch vášho domova.